|
כניסה לחברים רשומים |
סיפור של מרחף "כבד" / 1997 |
|||||||||
ארנון הר לב | |||||||||
פנטזנו על חופשת רחיפה בטורקיה באתר ששמו "באבא דג" הנמצא בעיירה ששמה "אולודניז", ולא תיארנו לעצמנו עד כמה החופשה תהיה מרתקת ומהנה.
ראשית כאשר הגענו לטורקיה עם חברת התעופה "טורקיש איירווייס" טסנו עם קברניט שכנראה חשב שהוא בטיסת אימונים במטוס קרב, אחרת לא ניתן להבין את גישת הנחיתה הקרבית שלו לשדה התעופה של "דלמין". בשדה חיכה לנו רכב עם שני נהגים טורקים שלא מבינם מילה אחת באנגלית. הדבר היחידי שהם ידעו זה "עגור" (מעניין שהשם כבר הגיע לטורקיה!).
לאחר כשעה של נסיעה בין גבעות, נפלנו על גן העדן היפיפה "אולודניז" "(ים מת-תרגום מקומי), מאחורי השם היפיפה מסתתר סיפור מיתולוגי(מקומי)
מעל העיירה היפיפייה מתנשא לו הר שגובהו
למחרת יום ב' כולנו עולים לטוס בהר. שמועבר על ידי המדריך האנגלי ג'וקי סנדרסון, מן המעולים בעולם במקצועו (מדורג במקום ה- 25 בעולם). ההמראה באתר
יום ג', תדריך בוקר, הבוקר נבצע הזדקרות מהירה ונימצא את נקודת הספין. הביצוע מהנה ביותר. אתה מביא את המצנח למצב ראשוני של נקודת ההזדקרות ואחר כך מושך יותר את הברקס הרצוי, וכאשר המצנח מתחיל להזדקר בצד אתה משחרר את הברקסים והמצנח מסתובב בצורה שטוחה לכיוון הצד שהזדקר. לאחר מכן ביצוע חריף יותר,כאשר נכנסים לתרגיל במהירות מלאה(טרים), מושכים ברקס עד הסוף, וכאשר הכנף מתחילה להזדקר משחררים בזריזות ומקבלים סטייה מהירה של 90 מעלות ויותר. המדריך האנגלי (ג'וקי) אומר לנו במכשיר הקשר, שאנטולי מעפקו טוען שה"סנטרה" (המצנח שטסנו בקורס) לא נכנס בקלות ל BACKSPIN ותוך כדי ביצוע הוא אומר , "אנטולי כנראה צודק". גם אני וגם נחי טסנו בקורס על סנטרה 31. הסיום הי בתרגילי WING OVER. אתה מגלה שהתרגיל מהנה ביותר, ואתה מבצע אותו כך שהמצנח נמצא כ 40 מעלות מתחתיך, כשכל הזמן פועל עליך עומס G חיובי. אחר הצהריים עלינו בכדי לבצע צלילה ספיראלית , תרגיל מרתק, כאשר הטייס נמצא בעומס מרבי של G 3.5 חיובי, ועם קצב שקיעה של
ביום ד' לא בוצעו טיסות בקורס. יצאנו כל הקבוצה לטוס, העברנו שעור בטרמיקות וגם דאינו על האתר הגבוה. נחי עלה ל
בהמשך טסנו עוד טיסות רבות אני ביצעתי 11 טיסות, ומחי ביצע 16 טיסות שנמשכו כ – 10 שעות בסך הכול. לדעתי עלה נחי ברמת הניסיון בכ – 100 שעות. שלא נדבר על ההרגשה של שליטה ובטחון. לא בדקתי את ספר הטיסות של כולם אבל התרשמתי שכולם טסו הרבה והיו מרוצים. ביון ראשון עלינו לטיסת פרידה ותפסנו יום מהנה עם אפס רוח. נחי ואני עלינו ל
לסיכום, הקורס מומלץ ביותר למי שרוצה להכיר את תכונות מצנחו, להעמיק את הבנתו בספורט, ולהיות מוכן לכל אירוע או תקלה במהלך הרחיפה, ולמי שמחפש חופשה אחרת ומהנה עם אנשים שמבינים אותך ויכולים לחלוק איתך החוויות השמורות רק לנו המרחפים. התחלקתי אתכם בקומץ מהסיפורים והחוויות . אני מזהיר לא לבצע קורס מצבי חירום ב"התכתבות". אין בכוונתי לתת לכם מרשם לביצוע תרגילי טיסה. האתר באולודניז לא רק מהמם ביופיו, אלא הוא אחד המקומות היחידים שאתה יכול לצאת מצרות. למטה יש סירה עם מדריך מיומן ביותר וגם תיעוד מקצועי שעוזר לך להבין את הביצוע ואת השגיאות אם היו כאלה. וכל זה במרחק של שעה וחצי טיסה בלבד מתל אביב.
| כתב - ארנון הר לב, מנהל בית הספר עגור מצנחי רחיפה, רחוב בן אליעזר 49/8 רמת גן, טל' 054-2454346 : מייל: harlev@bezeqint.net |
||||||||
|
|||||||||