צור קשר

כניסה לחברים רשומים

 
1
4 - טג"ח
3 - מלך הגונגל
חפש את המטמון

המפגש הראשון שלי עם ממ"ג

30/08/2010

טרקטורון מעופף (ממ"ג – מצנח ממונע על גלגלים, או בקאי, איך שתרצו)


"הכי טוב שתבוא על הבוקר, שבע, שבע וחצי", אמר יוסי, "תראה בעיניים, תתנסה ואחר כך נראה". נסעתי למנחת רונית של חברת "דביר" בשדות שממזרח לחוות רונית (ממזרח לקיבוץ שפיים וכביש החוף). הגעתי חמש דקות אחרי שבע וחצי בבוקר יום שישי. באוויר כבר ריחפו בגבהים שונים ארבעה עד חמישה בקאים עם מצנחים צבעוניים, ועוד כמה היו על המנחת בשלבי הכנה. 
  

 

 
   
   


נסעתי על דרך עפר והגעתי למנחת כבוש ענק שלידו עשרות עגלות פתוחות לכלי הטיס הזה, אוהל גדול ובתוכו שולחנות עירומים ועליהם כוסות קפה בכל המצבים. סביב השולחן כעשרה אנשים בשיחה ערה, כולם טייסי ממג"ים וחברים במועדון של יוסי. 


 

אהלי, אשתו של יוסי, הבעלים של דביר, חיכתה לי וסיפרה לי על הספורט המיוחד הזה. יוסי, יוצא צנחנים, נדבק בחיידק לפני 16 שנים ואחר כך הפך את האהבה למקצוע. את מאמרו "להסתכל לציפורים בעיניים" כדאי לקרוא. גם בנו מדריך טיסה במקום. יוסי, שעם השנים הכשיר מאות טייסים שלמעלה מ-60 מהם חברים במועדון, הוא טיפוס מיוחד. נראה שהוא קצת היפראקטיבי, כמוני, כותב שורות אלו. לא לגמרי רגוע ואפילו קצת תזזיתי. מסתבר שאת החתונה שלהם ערכו אהלי ויוסי, איך לא? בין שמים לארץ על מצנחי רחיפה. מצנח אחד ליוסי ואהלי ומצנח שני לרב, שמסתבר שהוא גם נגוע בחיידק. בינתיים במנחת נחתו והמריאו הכלים המעופפים ללא הפסק. צילמתי מכל הכיוונים, עד שהאצבע על ההדק התעייפה. חזרתי לאוהל להמשיך ולקבל מידע. אהלי סיפרה לי שזוהי הפעילות הכי בטוחה באוויר. בהמשך התברר לי למה. יש מנוע מעולה ויש גם מצנח, ברור, לא? 


 

בין המסובים לשולחן היו חקלאי, מתאגרף, אנשי היי-טק, רופא גניקולוג, אנשי כספים ובורסה, ערב רב של אנשים ממקומות שונים, שאהבתם לספורט הזה היא המכנה המשותף להם, ויוסי ואהלי הם הדבק המקצועי והרוח החיה.
בינתיים הגיע זוג ועוד משפחה שהמריאו לטיסת היכרות חווייתית של כ-20 דקות. הפרצופים שחזרו היו מאושרים. רציתי גם, אהלי שידכה לי את ערן, טייס ובעלים של הבקאי האדום שבתמונה, שייבא כלי חדיש ומרשים מארצות הברית, בעל מנוע חזק ואפשרות שהייה באוויר של שלוש-ארבע שעות. עיניו של ערן, מנכ"ל חברת ארנאו, כשהוא לא טס, נצצו כשדיבר על הפעילות, תוך בדיקה של הכלי, המצנח, הקסדות וחגורות הבטיחות. התיישבתי בכיסא מוגבה אחרי ערן שהניע את הכלי, הריץ אותו ו"הרים" את המצנח בזריזות מעל הבקאי. הרצה קטנה נוספת והיינו תוך שניות באוויר. מדהים. דיברנו בקשר המותקן על הקסדה ולאחר סיבוב מסביב לשדה הציע ערן שנטוס אל הים. שמחתי ולא הפסקתי לצלם. אכן, תחושה אחרת. ערן ניווט את הכלי במקצועיות מעל כביש החוף אל שמורת חוף השרון. מסתבר שערן מגיע עוד פעם או פעמיים בשבוע לטיסת בוקר מוקדמת ואחר כך הולך בחיוך לעבודה. בשמורה ראינו כמה צבאים ואחד שנראה מחרבן, או, יושב בצורה מוזרה, אפילו הסתכל עלינו. קבוצת אנפות המריאה לידנו במשק כנפיים. ערן עקב אחרי מעופן. בקאי נוסף עם שני אנשים מאושרים ריחף לידנו.

 
 

עוד סיבוב והגענו אל רכס הכורכר המערבי ופס החוף והים. איזו תמונה. טסנו לאורך הצוק ומעליו מספר סיבובים, כשערן מתמרן בסיבובים, בעליות ובזוויות נוחות לצפייה ולצילום. ניכר בערן שהוא מכור לעניין. אני חושב שגם אני מתחיל.

 


חזרנו למנחת של יוסי. ירידה בזווית לכיוון המנחת, נחיתה קלה וזהו. כמה קל, יעיל, קל ומיוחד.
המנחת שוקק החיים עם זמזומים בלתי פוסקים של בקאים ממריאים, נוחתים, מסתובבים בגבהים שונים. וגם...כמה טייסים שהתאמנו לקראת תחרות שתהיה בחודש ספטמבר. סוג של מיומנות מיוחדת הפגין טייס שהעלה והוריד את הבקאי בשולי המנחת. "המקומיים" קוראים לזה קפיצות קנגורו.
אז מה נשאר לי עד ההחלטה להיות טייס? "להיות טייס ליום אחד" – ככה קוראים בדביר לטיסת היכרות בבקאי בעל הגאים כפולים.
המלצות להולכים על שתיים שאולי יטוסו: חשוב לבדוק שהחברה רצינית עם עבר נקי מתאונות ובעלת ביטוח מתאים. 


 

קצת מידע ומחירים:
טיסת חוויה: 20 דקות במחיר: 450 ₪.
"טייס ליום אחד" – 20 דקות במחיר: 490 ₪.
קורס טייס: 16 שעות. מחיר: 13,500 ₪. 
רוצים עוד פרטים? אהלי ויוסי – 054-6554477

דרג את הכתבהדירוג כתבה המפגש הראשון שלי עם ממ"ג: ציון 5 מתוך 5
ציון 1 מתוך 5ציון 2 מתוך 5ציון 3 מתוך 5ציון 4 מתוך 5ציון 5 מתוך 5
1 מדרגים
הדפס אותישלח לחברהוסף תגובהצור קשר
עבור לתוכן העמוד